040 761 4366

Uusien asiakkaiden hankinta on vaikeaa, mutta asiakkaiden pitäminen voi olla vielä vaikeampaa. Jotta yrityksesi erottuu massasta, on sinun pystyttävä tarjoamaan asiakkaille jotain erilaista, juuri heidän tarpeisiinsa sopivaa. Ensin sinun on kuitenkin selvitettävä mitkä ovat asiakkaiden tarpeet, miksi he eivät ole tyytyväisiä nykyiseen palveluntarjoajaan tai miksi he ovat epäröineet käyttää alan palveluita yleensäkin. Sen jälkeen sinun tulee pystyä kertomaan potentiaalisille asiakkaille miten voit ratkaista heidän ongelmansa  ja vakuuttamaan heidät siitä, että juuri sinun yrityksesi pystyy lunastamaan lupauksensa.

Tässä viisi kohtaa, joiden avulla pystyt vakuuttamaan asiakkaasi

  1. Viesti asiakkaille selkeästi

Muista, että asiakkaiden aika on kallisarvoista. Ilmoita selkeästi ja lyhyesti heti alussa mitkä työtehtävät kuuluvat palveluun. Jos ilmenee epäselvyyksiä, selvitä ne heti. Kehitä tapa, jolla voit viestiä jokaisen yksittäisen asiakkaan kanssa helposti ja milloin vain.

Asiakasviestinnässä huomioi:

  • Mene heti asiaan. Kellään ei ole aikaa lukea pitkiä selostuksia.
  • Lisää kuvia ja kaavioita. Ihmiset lukevat kuvia tuhansia kertoja nopeammin kuin sanoja. Käytä aikaa löytääksesi sopivat kuvat tai grafiikat, jotta asiakas pystyy ensi vilkaisulla ymmärtämään viestin ytimen.
  • Hyödynnä nykyaikaista teknologiaa. Digitaaliset ohjelmistot voivat olla hyvin visuaalisia ja kertoa asiakkaalle erilaisin värikoodein ja kuvakkein työn aikataulut ja työtehtävät.

Etunnin eDico mobiilisovelluksella asiakkaan on helppo kommunikoida yrityksen kanssa ja asiakas näkee helposti ja selkeästi tulevat ja jo toteutuneet työvuorot.

eDico on ilmainen mobiilisovellus asiakkalle. eDicon avulla asiakkaan on helppo viestiä yrityksen kanssa.

 

  1. Tarkista laatu

Tarkkaile tarjoamasi palvelun laatua jatkuvasti ja kerro myös asiakkaalle heti alussa, kuinka ja millä mittareilla seuraat laatua. Kehitä yksinkertainen mittari, jolla seuraat laatua ja anna tarkastuksissa pisteet mittariston perusteella. Tarjoa asiakkaillesi mahdollisuus nähdä mahdollisimman paljon tietoa ostamastaan palvelusta ja sen toteutumisesta. Asiakkaat arvostavat läpinäkyvyyttä. Etunnin eDico mobiilisovellus asiakkaille kertoo valinnan mukaan työntekijän käyttämän ajan kohteessa heti työn jälkeen tai vaihtoehtoisesti työnantajan hyväksymät tai laskutetut tunnit. Asiakas näkee mm. myös tulevat sovitut työt, laskut ja omat sopimukset. .

  1. Kehity

Seuraatko alasi kehitystä aktiivisesti ja otat käyttöösi uusimmat ja ajankohtaisimmat käytännöt ja työkalut? Tarkistatko, että palvelusi vastaa alan tämänhetkisiä laatustandardeja? Ole mukana alasi messuilla ja kattojärjestöjen toiminnassa ja kerro se myös asiakkaillesi.

  1. Pyydä palautetta

Älä pelkää palautetta. Kuuntele asiakkaitasi herkällä korvalla ja tarjoa ratkaisuja heidän ongelmiinsa. Joskus kyse saattaa olla vain väärinymmärrysten oikaisemisesta, mutta joskus asiakkaiden tarpeet saattavat tarjota mahdollisuuden kehittää uusia palveluita ja lisämyyntiä. Älä myöskään unohda arvokastasta palautekanavaa – työntekijöitäsi. He tietävät parhaiten esiin tulevat ongelmat ja heillä on näin ensikäden tietoa, mitä asioita tulisi muuttaa. Avoin keskustelu koko organisaatiossa auttaa selättämään ongelmat nopeasti ja edesauttaa työntekijöiden tyytyväisyyttä.

Etunnin työntekijän mobiilisovelluksella työntekijöiden on helppo lähettää esim. kuvia asiakaskohteissa ilmenneistä ongelmista tai vaikka hyvistä oivalluksista.

  1. Kerro asiakkaillesi miten yritykselläsi menee

Vaikka asiakkaasi eivät pyytäisikään, kerro heille palveluun vaikuttavista toimistasi säännöllisesti. Moni sellainen asia, johon yrityksessä panostetaan, ei näy asiakkaalle ennen kuin jokin siinä menee pieleen. Kerro asiakkaille siis mitä kaikkea teet, jotta palvelulaatu olisi mahdollisimman hyvää. Voit esimerkiksi kertoa

  • Kuinka monta laaduntarkastusta on tehty kuukaudessa
  • Kuinka moni kohde on saavuttanut esim. yli 85% laatupisteistä
  • Asiakaspalautteiden vastausaika
  • Sairauspoissaolot

Esittele asiakkaille selkeästi ja havainollisesti työn tuloksia.

 

Kun kiinnität huomiota yllä oleviin asioihin, annat asiakkaille ammattimaisen kuvan yrityksestäsi sekä pystyt palvelemaan asiakkaita entistä paremmin.  

 

Etunti on liikkuvan työn yrityksille kehitetty sähköinen järjestelmä, joka mahdollistaa rutiinien siirtämisen osaksi automaattisiksi ja vapauttaa näin yrittäjän sekä työnohjaajien aikaa esimerkiksi laadun parantamiseen ja palveluiden kehittämiseen.

 

Ota yhteyttä

Sosiaalinen media

Sijainti

  • Etunti - Digisten Oy Hämeentie 157 6. krs. H9 00560 Helsinki

Haluatko saada jatkossa vinkkejä liikkuvan työn tehostamiseen?

Tilaa vinkit suoraan sähköpostiisi.

Tilaa vinkit